Auto energiakulu
Ainult 26% selle auto mootoris põletatud kütuse energiast muundub mehaaniliseks energiaks. Enamus kulub õhutakistuse ja veeretakistuse ületamiseks.Auto on küllaltki kulukas hoolealune. Esiteks tuleb see osta, siis registreerida, sõlmida kindlustuslepingud, vajadusel teha tehnoülevaatlus ning viimaks täita paak bensiiniga. Muidugi eeldusel, et omanikul on kehtiv juhiluba, mille tegemine võib maksta kolmandiku pruugitud auto hinnast. Pea iga toimingu eest võtab riik lõivu. Takkajärele on auto suhteliselt ebaefektiivne.
Mehaaniliseks energiaks muundub vaid 26% mootoris põletatud kütusest. Lisaks toodab sisepõlemismootoriga auto kasvuhoonegaase. Üks auto natuke, aga kõikide autode peale kokku on kogus märgatav. Olgu näiteks suurlinnade kohal lasuv sudu. Sellest hoolimata on autol hüved - neist põhilisim ilmastikust ja kellaajast sõltumatu suure kandevõimega liikumisvabadus. Võib arvata, et sellest hüvest niipea ei loobuta. Seda näitab kas-või üha kasvav ülemaailmne autode hulk. Et saada hakkama üksik- ja liitvalitsuste kasvavate keskonnakvootidega, arendab autotööstus üha paremaid mootoreid ja ökonoomsemaid autosid.
Bensiiniautode kõrval on üha enam levimas elektriautod, mis on oluliselt keskkonna- ja rahasäästlikumad. Nende leviku suurim takistus on aga kõrge hind. Näiteks maksab Tesla mudel S elektriauto 2014. aasta seisuga ligikaudu 60000 eurot.
Igatahes tuleb enne auto soetamist oma rahaasjad hoolikalt üle vaadata, sest ülal mainitud kulud pole ühekordsed ning bensiini liitri hind kallineb iga aastaga.