Mitu raskuskiirendust?
Kitty O’Neil püstitas 1977. aasta juulis Californias kuivanud El Mirage’i järvel meetri pikkusel rajal kaks kiirendusrekordit. Ta saavutas paigaltstardist suurima lõppkiiruse, samuti osutus parimaks selleks kulutatud aeg sekundit. Kiiruseks mõõdeti hämmastav kilomeetrit tunnis. Keskmine kiirendus sõidu ajal oli meetrit ruutsekundi kohta, mis on 4,81 korda suurem raskuskiirendusest – lühidalt .
Dr John Stapp, New Mexicos asuva Hollomani lennuväebaasi kolonel, kinnitati 1954. aasta detsembris rihmadega üheksa raketiga rakettkelgu istmele. Kui raketid süüdati, kiirendas see teda viie sekundi jooksul kiiruseni kilomeetrit tunnis. Tema kiirendus oli umbes meetrit sekundi ruudu kohta ehk . Need on küll muljetavaldavad arvud, aga tõsisem katsumus kolonel Stappi jaoks oli siiski vesipiduritega pidurdamine, milleks kulus kõigest 1,4 sekundit – tema aeglustus oli .
1958. aasta mais saavutas Eli L. Beeding jr sarnase kelguga kiiruse kilomeetrit tunnis. Tema kiirus polnud küll märkimisväärne – see on maanteedel suhteliselt tavaline –, ent tähelepanu väärib peatumiseks kulunud aeg: 0,04 sekundit, mis on sõna otseses mõttes vähem kui silmapilk. Beedingi kiirendus püsib senini kontrollitud tingimustes püstitatud rekordina.
Juulis 1977 Inglismaal Northamptonshire’is toimunud õnnetuses langes David Purley võidusõiduauto kiirus kilomeetrilt tunnis nullini 66 cm-se peatumisteekonna jooksul. Tema aeglustus oli näiliselt tappev . Kuigi Purleyl oli 29 luumurdu, nihestust ja südame seiskumist, jäi ta siiski ellu.